Mój pierwszy siwy włos, czyli kiedy zacząć farbować włosy

Pojawienie się pierwszych siwych włosów zazwyczaj wywołuje w nas zaskoczenie a nawet przerażenie. Nie jest to moment, który chcemy dumnie świętować, bo przecież sama natura mówi, że starzejemy się a my tak bardzo chcemy jak najdłużej temu zapobiec.

W porywie emocji zaczynamy się zastanawiać co z tym fantem zrobić a przede wszystkim kto jest sprawcą tego zamieszania. Czy to wina stresującej pracy, niepowodzeń w życiu prywatnym a może to przez trudny okres dorastania? Prawda jest taka, że gdy siwieje włos, oznacza to, że mieszek włosowy zaczął produkować mniej barwnika. Zaś szybkość i wiek, kiedy to się zdarza, zależną przede wszystkim od genów naszych przodków.

Ja swojego pierwszego srebrzącego się włosa odkryłam w wieku 25 lat i nie powiem byłam tym faktem mocno wstrząśnięta ale niezmieszana. Przez jakiś czas, wypierając intruza ze świadomości najzwyczajniej w świecie go wyrywałam. A co mi tam jeden mniej nie zrobi różnicy. Najmądrzejsze to nie było, bo i tak odrastał a z czasem przybyło jeszcze kilka, aby dotrzymać tamtemu towarzystwa. Trzeba było pomyśleć nad innym rozwiązaniem, przede wszystkim mniej drastycznym.

Kamuflażem okazała się henna. Jest to farba ziołowa, która nadaje włosom intensywnego koloru. Po koloryzacji przy pomocy ziołowej henny włosy są wyraźnie wzmocnione, odżywione i przepięknie błyszczą. Ma ona dość specyficzny, intensywny zapach, ale jeśli on nam przeszkadza, to można dodać kilka kropli olejku lawendowego albo waniliowego i po problemie. Poza tym jest to produkt, który nie zawiera w swoim składzie konserwantów, wzmacniaczy koloru, utleniaczy, sztucznych barwników i zapachów ani chemikaliów.

Farbę nakładamy kiedy jest jeszcze dość ciepła. Aby efekt koloryzacji był zadowalający bardzo ważne jest zachowanie odpowiedniej temperatury podczas przygotowania mieszanki jak i przy trzymaniu jej na głowie. Dla niektórych może być mankamentem czas farbowania, który jest zdecydowanie dłuższy niż w przypadku farb chemicznych. Jestem naturalną brunetką i taki też kolor chcę uzyskać, więc zmywam farbę po ponad 2 godzinach.

Trochę jest z tym zabawy, ale od czasu do czasu można sobie zafundować dzień dla urody. Po umyciu włosów łazienka wygląda jak po błotnej bitwie, co może w pierwszej chwili denerwować, ale za to włosy są błyszczące, pogrubione i wydaje się, że jest ich więcej. Co do trwałości, to u mnie kolor wytrzymuje do około 2 miesięcy. Zaletą takiej koloryzacji jest też to, że farba nie farbuje skóry tylko włosy. Poza tym przy kolejnych myciach nie musimy się obawiać, że mokre włosy zafarbują nam ubranie czy pościel.

A jeśli nawet uważasz, że to niesprawiedliwe, że znalazłeś/aś szybciej niż twoi przyjaciele pierwszy siwy włos, to wiedz, że oni i tak wkrótce cię dogonią. Z przeprowadzonych badań wynika, że połowa populacji ma 50 procent siwych włosów przed  swoimi 50 urodzinami.

Jeśli macie swoje sprawdzone sposoby na utrwalenie koloru włosów, to koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach:)

3 thoughts on “Mój pierwszy siwy włos, czyli kiedy zacząć farbować włosy

  1. Kilkanaście lat się farbowałam (pierwszy raz w wieku lat 15), a kiedy pomyślałam, że w zasadzie nie pamiętam własnego koloru/chciałabym spróbować być au naturel i wreszcie „wyhodowałam” sobie własne naturalne znalazłam siwki…. To się nazywa ironia losu, a też 30 jeszcze nie było 🙂

    Polubienie

  2. Ja nie znalazłam jeszcze żadnego siwego włosa, ale od 3 lat farbuję. Może to i lepiej, bo pierwszą zmarszczkę przeżyłam bardzo mocno…

    Polubienie

  3. Nie odkryłem jeszcze u siebie żadnych siwych włosów, wiele też w tym temacie nie mam do powiedzenia, ponieważ się na tym nie znam za bardzo. Raz tylko farbowałem włosy na Woodstacku – na zielono! Ale pamiętam, że jak byłem w gimnazjum, to na dyskoteki szkolne moi znajomi farbowali sobie czupryny czerwonym albo niebieskim sprayem w puszce.
    #trustory

    Polubienie

Skomentuj

